Onsdag 26 mars 2013

Hej på er alla mina vänner! Tänkte sakta men säkert köra igång med bloggen lite smått igen. Måste säga att jag har haft stunder då jag både saknat bloggen något enormt och en del stunder då jag bara velat ta bort den och skita i allt vad bloggar har att göra med. Mitt liv flyter på och jag fyllde 15år i förrgår, tog mitt moppekort och nu är jag en äkta mopedist. Var i stallet igår och har disskuterat hur resten av året ser ut tillsammans med Therese, mer om det kommer när allt är spikat och färdigt. Men jag tror att det kan bli en annorlunda men riktigt bra sommar! 
 
Igår så red jag Birka en sväng i paddocken. Studsade över ett par små hinder på kanske 20-30 centimeter, vilken kick det var. Adrenalinet flödade och gud vad jag har saknat den känslan, kan lova att Birka också gjort det för hon taggade till som bara den. Längtar tills vi kan börja hoppa mer regelbundet! 
 
Tanken var att jag bara skulle longerat Ella då jag inte ridit henne sen torsdags och att hon då skulle varit ganska pigg. Men redan i boxen var hon lugn och bara gosade med mig. När jag började longera skötte hon sig jättebra, galoppen var super fin och hon bockade inte en ända gång. Så jag hoppade upp och skrittade henne barbacka på långtygel i ungefär 10 minuter. 
 
Allt känns bra nu efter en jobbig vinter, ponnysarna börjar bättra sig och allt annat har börjat underlätta. Kommer satsa gånger tusen och i helgen ska vi börja hoppa Ella lite grann, det kommer bli riktigt spännande då jag tror att hon verkligen har kapaciteten för att bli duktig! 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Lisa

Grattis i efterskott! :D

Svar: Tack så mycket :)
Lina Ericson Stahlin

2013-03-06 @ 19:43:12
URL: http://lisalignell.blogg.se
Postat av: JONNA - ponnyvalack

Jag är också velig vad gäller bloggen, som du beskrev känns det precis för mig. Vissa gånger ba: äch, nu lägger jag ner bloggen. Sen vissa dagar har man så mycket motivation och vilja , hehe :p

2013-03-06 @ 22:30:04
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0