Lördag 16 mars 2013

Hej på er allihopa! Har ni haft en lika bra och solig lördag som jag? Jag har haft en bra dag och nu sitter jag framför datorn och håller på med lite grejer. Var i stallet vid halv tio imorse. Fixade allt tillsammans med Therese och Oskar och vi fyllde även på med nytt spån till alla hästarna. Skrittade Birka för första gången sen hon var sjuk. Friskt tempo på grusvägar i ungefär 20 minuter. Man märkte att det var mycket power i henne nu, när hon vilat i en veckan.
 
Sen skrittade jag även Peffson i ungefär 30 minuter, han var lite bråkig och hoppade till för allt. Påvägen hem lugnade han sig och jag började jobba honom lite grann i skritten. När vi kom tillbaka till stallet så gick jag in i paddocken och travade lite på volterna och fyrkantsspåret. Ställde honom inåt och utåt i både skritt och trav - han var verkligen superfin i paddocken! Tog även och galopperade en långsträcka, egentligen var det inte meningen men jag kände verkligen hur han laddade så aa ;)
 
Imorgon ska jag vara i stallet vid tio ungefär, samma visa som idag. Kanske skrittar Ella också, vi får se lite hur hon mår också så. Men vi hörs imorgon!
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0