Dressyr i paddocken på Birka & Cinderella

Birka fick gå först idag och gick ett ungefär 40 minuters dressyrpass i paddocken. Hon har varit lite bråkig på sista tiden, pågrund av all energi så får hon för sig att det är spöken överallt. Jobbade henne ordentligt i skritten, kanske 15 minuter innan jag fick ner henne på jorden igen. Sen jobbade jag henne i traven på volter och åttor. Tog även lite galopp, mycket tempoväxlingar och ökningar på långsidorna. Birka jobbade på bra och blev lite svettig efteråt :)
 
Ella fick gå ett kort intensivt dressyrpass i paddocken på 25 minuter. Även Ella var lite bråkig och ville inte riktigt släppa i vänster sidan. Jobbar mycket ställning och böjning på Ella nu och framför allt på volterna, men även att hon ska gå inåtställd respektive utåtställd på fyrkantsspåret. Tog också första galoppen på Ella idaga, vilket gick jättebra. Man märker att konditionen är ganska dålig då hon blir trött ganska snabbt, men de jobbar vi upp snart! :D
 
I slutet var båda jättefina och jag känner mig nöjd, speciellt när solen låg på och stekte hela ridpassen. Skulle nästan kunnat haft t-shirt på mig idag, längtar efter sommaren nu!
 
My superstar ♥

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0