Dagens Birka och Ella

Birka - uteritt + jobb i paddocken
Började med att skritta ut Birka barbacka en liten sväng, Therese och Hobbe gick med och vi tog en liten sväng runt lilla Kärreberg. När vi kom tillbaka 15 minuter senare tog jag och jobbade Birka en stund i paddocken också. Mycket trav och en del galopp, måste säga att jag är mycket stolt över mig själv. Har inte galopperat barbacka så mycket innan, men lyckades ändå sitta kvar fast än Birka bockade lite grann ;)
 
Cinderella - jobb i paddocken
Bestämde mig för att skippa longeringen på Ella, då hon var så lugn igår. Hon taggade till en del idag, men som tur va höll hon sig på backen hela tiden. I traven fick vi till ett bra tempo och hon var positiv framåt utan att springa iväg. Böjde henne lite på volterna och övade på skänkelvikningar i både trav och skritt.
 
Precis innan jag fattade galopp så började hon skutta och "fattade nästan själv" och så valde jag att ta tillbaka henne och trava ett extra varv på volten innan jag gav det ett nytt försök. I galoppen så skötte hon sig bra, jag lät henne springa på 2 varv i lätt sits innan jag började jobba henne på volten. Fick nästan inte stopp när jag skulle sakta av, men fick lite hjälp av staketet tack!
 
Är väldigt nöjd med dagens prinsessor, de skötte sig bra utan att vara allt för explosiva. Imorgon får de vila och sen på fredag så kör vi på igen, för att tagga hoppträning med både Ella & Birka på lördag! :D
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Ebba

Sv; Grymt fin blogg! :D

2013-03-06 @ 22:09:06
URL: http://northons.blogg.se/
Postat av: JONNA - ponnyvalack

Åh vad kul med hoppträning! Fixa fotograf så vi får se lite bilder :D

2013-03-06 @ 22:28:54
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Maja

Vad söta de är Ella & Birka:)

2013-03-10 @ 08:04:41
URL: http://majia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0