Uteritt på Ella

Red ut på Ella idag och hade sällskap av Therese på Effe. Vi red runt stala, vilket är en ganska lång bit och vi var ute i ungefär en och en halvtimma. 
 
Ella skötte sig bra under hela passet. I skritten var hon riktigt fin och eftersom det var andra uteritten sen vilan, så jag jobbade henne ingenting utan lät henne gå och bara titta. I traven var hon också ganska fin, ibland fick hon något litet ryck och kastade med huvudet.
 
Tog även och galopperade med henne en liten bit på en raksträcka. Egentligen skulle jag vänta med galoppen tills vi jobbade i paddocken någon dag. Men kände mig så pass säker så jag gjorde det idag ändå. Och det som jag är mest inponerad över är att lilla busiga Ella bockade inte det minsta, hon gjorde inga bakut sparkar eller något liknande heller. Duktig ponny!
 
Är ganska nöjd med Ella idag, även fast hon taggade till jätte mycket efter galoppen!
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: JONNA

Härligt att ni gör framsteg :) Arkus kan INTE galoppera utan att kasta med huvudet, småbocka eller tvärstanna... jag kanske borde ta tag i våran ridning känner jag x)

2013-01-06 @ 09:16:31
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0