Svar på frågestund #1

Frågor från: Ebba och Emelie (http://icelandicforever.blogg.se)
Vad är det bästa och sämsta med Ella? Det bästa med Ella är nog att hon är så himla positiv till allt i ridningen. Hon tar till sig saker och lär sig jätte fort och så tycker hon det är väldigt roligt att jobba. Det sämsta med Ella är nog att hon att hon inte kan stå still när jag gör i ordning henne i boxen, utan jag måste alltid knyta fast henne.

Vad är det bästa och sämsta med birka? Det bästa med Birka är nog att hon är så himla snäll. Jag behöver inte binda henne i stallgången. Jag behöver inte leda henne till paddocken, utan hon följer alltid efter mig så snällt. Det bandet vi har tillsammans, wow! Det sämsta med Birka är nog att när hon är allt för pigg så blir hon nästan lite dum istället. Små bits och bråkar med mig.
 
Favorit låt? Favorit låten just nu är "Albatraoz" med SAS
 
Favorit artist? Har ingen direkt favoritartist, utan lyssnar mycket på väldigt olika musik sorter.
 
Det roligaste som finns förutom att rida? Blogga såklart ;)
 
Din starkaste och svagaste sida? Min starkaste sida är nog att jag ger inte upp så lätt och min svagaste sida är nog att jag bryr mig lite för mycket om andra. Jag måste ta och tänka mer på hur jag själv mår!
 
Vad vill du jobba med när du blir stor? Jag tror jag vill jobba med hästar eller så vill jag vara sektreterare till någon rik vd och tjäna fett med pengar.

Rida på sommaren/vintern? Absolut sommaren! Men det är inte mycket som slår att galoppera i snön ;)
 
Chips/Godis? Godis!
 
Sporrar/Utan? Har faktiskt aldrig ridit med sporrar, så jag säger nog utan.
 
Sadel/Barbacka? Sadel om man ska jobba hästen och barbacka om man bara ska ta en liten skrittur i skogen eller liknande. 
 
Hoppning/Dressyr? Tycker faktiskt att båda är lika roliga!
 
Schabrak/Vojlock? Schabrak!
 
Svanskappa/Utan? Jag tycker det är snyggast utan, men på både Birka och Ella har jag svanskappa bara för att sadeln inte ska åka fram allt för mycket.
 
Galopp/Trav? Den var svår.. Men på shettisarna föredrar jag nog trav. Galoppen blir så hemsket skumpig ;)
 

 
Frågor från: Moa (http://moachristensen.blogg.se)
Tävlar du något? Eftersom jag är för gammal för att tävla shettisarna lokalt, så tävlar jag inget alls nu. Jag har bara medverkat i en enda tävling och det var med Birka 2 november på Orust Ridklubb.
 
Hur länge har du ridit? Jag har ridit i ungefär 1 år och 2 månader.
 
Vad vill du går för gymnasium/linje? Naturvetenskap, samhälle eller ekonomi.
 
Hur ser en vanlig vardagsdag ut för dig? Först skola, sen hem äta och byta om och sedan vidare till stallet.
 
Vad brukar du göra på helgerna? Vara i stallet eller vara med kompisar!
 
Hur är du som person? Jag är en glad och positiv tjej som står för det jag vill. Jag är lite utav en perfektionist som gillar rutiner och älskar godis.
 
Vad är din dröm inom ridsporten? Att tävla ponny SM någon gång. Just nu är dom drömmarna utom räckhåll då jag rider shettisar, men någon gång så.
 
Har du egen häst? Nepp, bara mina små prinsessor Birka och Ella (medryttarhästar/skötarhästar eller vad man nu kallar det) 
 
Favorit godis? Tror just nu att det är gott och blandat
 
Ska du göra något spännande 2013, vad har du för planer? Inga större planer förutom GHS.

Vad älskar du mest förutom hästarna? Bloggen, min familj och mina vänner. 
 
Fler svar kommer imorgon, tack så mycket för era frågor Moa, Emelie och Ebba! :)
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Tilda Åkesson

Fin blogg och söt ponny. Kika gärna in på min blogg! :)

2013-01-07 @ 12:36:44
URL: http://tildaakesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0