Schabrak vs. Vojlock

Vad tycker ni egentligen är snyggast utav vojlock och schabrak? 

Jag tycker att det här rör sig om en snygghetsfråga, då de egentligen uppfyller samma funktion. Själv tycker jag att schabrak är snyggast, i alla lägen. Jag använder alltid schabrak på Birka, men har faktiskt en rosa vojlock som ingick när man köpte sadeln. Jag har använt den ett fåtal gånger, om de andra schabraken har varit i tvätten, och de är nog inget för oss.

 

Speciellt inte när sadeln aldrig ligger på samma ställe efter ridpasset som före. Det beror ju på att de är shettisar jag rider "och de har inte den fastaste kroppen" och även om det bara skiljer sig ett par centimeter nästan millimeter så blir det inte snyggt med vojlock. 

 

Sen finns det snygga och fula schabrak också, men de hör inte riktigt hit. Så vad tycker ni angående vojlock och schabrak, vad är snyggast?

 

Det här schabraket från Gold Medal har jag på Birka och diggar de starkt

   

 


- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Jonna - ponnyvalack

Faktiskt tycker jag också att det är snyggare med schabrak! Men det är inte fint med för stora schabrak på shettisar, och för stora sadlar är ännu värre D:

2013-01-12 @ 20:03:02
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0