hästar som rymmer

Brukar era hästar hålla på och rymma från hagarna?
Ella är en sån häst som faktiskt brukar rymma. Vi har hittat henne på lite olika ställen nu det senaste. Som tillexempel imorse när Therese släppte ut dom, så släppte hon ut shettisarna först och sen när hon kom med storhästarna så stog Ella halvvägs ute ur hagen. Hon stog liksom med bakre delen av kroppen inne i hagen mellan trådarna och med den främre delen utan kroppen utanför hagen. Det roligaste var nästan att hon stog mellan trådarna. Så nu är strömmen på och vi har gjort en stor trägrind, som påminner om sånna backar som mat och grejer står på i affärerna. Förhoppningsvis kommer hon inte att rymma något mer och om hon ens försöker kommer hon att få sig en redig stöt. Ella rymde även en period i somras, men det var bara ett par gånger tills vi fick kopplat ström till den hagen med.
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Anonym

Hej! Jag tycker verkligen om din blogg, du har fått mig att börja i världens bästa sport. Jag tror du förstår vad jag pratar om. Ridning! Jag har blivit insperad och läste även din blogg som du hade med din vän. Jag blev verkligen sugen på att börja, nu rider jag tre gånger i veckan. Kommer aldrig ångra att jag börja! Jag har självklart en hel del kvar och lära men ny dag ny utmaning! Någonting som jag skulle vilja att du skriver på bloggen är lite om själva ridningen. några tips om hur man får en bra gallopp fattning eller något. förstår att vissa saker kan man inte bara beskriva med ord för det bara händer eller hur man ska säga. Men det hade varit roligare och läsa.
Tack.

2013-01-09 @ 17:54:02
Postat av: JONNA

Arkus brukar rymma, rullar under tråden antagligen och springer runt och lever loppan :p
Chivas rymde mer förut, mest när man skulle ta ut honom ur hagen och man var ouppmärksam ;)

2013-01-09 @ 21:46:13
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Hanne

haha, dessa ponnyer.. Vi hade en hemma ett tag som brukade springa mot staketet, och när han kom tillräckligt nära typ slängde han sig på magen och gled under trådarna. såg sjukt kul ut..

Svar: Hahaha, ja det kan jag förstå! :)
Lina Ericson Stahlin

2013-01-09 @ 22:35:22
URL: http://hannemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0