Gårdagens och dagens ridpass

Ella 22 januari - Red tillsammans med Therese i paddocken. Ella skötte sig ganska bra, försökte sticka och bocka ett par gånger men jag var på henne riktigt ordentligt då jag inte orkade med en massa bråk igår. Så när jag kände att hon spände sig minsta lilla eller tog tag i bettet tyckte jag upp huvudet och sa till henne, och då slutade hon. Skönt att vi slapp bråka. Sen travade jag och skrittade henne lite som vanligt.
 
Ella 23 januari - Tog bara och skrittade och travade lite i paddocken. Vågade mig faktiskt på att rida barbacka, tror det var tredje gången jag red henne barbacka och hon skötte sig jättebra. Men i ena halten jag gjorde så sträckte hon bak huvudet och bet tag i mitt ben, hahah söta Ella.
 

 
Birka 22 januari - Red ensam i paddocken med Birka igår. Hon var ganska pigg kan man väll säga. Skrittade och travade som vanligt, men vågade mig på lite galopp också. Hon stack med mig efter första fattningen och först efter ett varv i paddocken fick jag stopp på henne, en riktigt liten bus ponny det där ;)
Annars skötte hon sig bara bra.
 
Birka 23 januari - Idag skrittade jag och Therese ut, Birka skötte sig exemplariskt. Det hände en sak som jag inte vill berätta en massa detaljer om, då det inte hör till bloggen. Men Therese och Willie gick omkull, båda två mår bra fast med lite blåmärken och svullnader.
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Esra

Kul att få rida shettisar! :) Bra blogg! <3

2013-01-23 @ 20:18:04
URL: http://ezri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0