Detaljer som man alltid kan fila på

Några utav dom sakerna som kan kallas mer utav detaljer i ridningen, men som är väldigt viktiga kan många ha svårt för. Även elit ryttare.
 
♦ Rätt sits - rak sits
Att sitta rak i ryggen är alltid lite svårt. Speciellt om man inte började träna på det så mycket från början. Jag hade turen som var medveten om att sitsen är viktig redan från början. Därför har jag en ganska bra sits, tycker jag. Bara mina axlar som ska bak lite också ;)
 
 
♦ Hälar ner - tummar upp
Att få ner hälarna och upp tummarna är något som ska sitta i ryggraden. När jag rider med mina stövlar (som på bilden ovan) så har jag lite svårt för hälarna. Men det beror på att jag inte riktigt "ridit in" dom än. Sen tummarna har jag lite olika. Vänster handen är helt perfekt, tummen uppåt och på högr handen har jag lite svårare. Vet inte varför det är så, men den tummen är inte helt uppåt utan lutar lite mot mankammen.
 
♦ Blicken upp 
Blicken har jag under de senaste månaderna haft med mig. Jag sitter och tittar automatiskt framåt och inte ner på hästen. Jag tror det är väldigt viktigt för många att öva på, speciellt om man hoppar eller rider flera stycken i paddock/manege samtidigt.
 
Har ni svårt eller lätt för någon utav dessa punkter? 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Emelie S

Jag har lätt för att sitta rak i ryggen, ner med hälarna, ganska bra blick, lite svårare för tummen högst upp.:)

2013-01-14 @ 12:13:16
Postat av: Anonym

Tummarna och hälarna har jag super svårt för men ryggen är rätt lätt samma är det med blicken.

2013-01-14 @ 18:55:40

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0