Dagens ridpass på Birka och Ella

Först red jag Birka. Vi tog en liten sväng i paddocken, tog bara och joggade henne lite. I skritten var hon först lite ojämn innan hon hittade takten. Sen tog vi oss an traven, jag hade lagt ut en cavaletti serie med 4 bommar som Birka så snällt travade över. När Birka hade joggats igång ganska mycket så tog vi galoppen. Man märkte hur pigg hon var så bockserier och lite skutt stog på schemat. Eftersom det bara var av glädje hon busade med mig gjorde jag inget större grej av det.
 
När Birka hade busat färdig så fortsatte jag jobba henne i galoppen, fast lite mer ordentligt. Och lilla ponnyn gick som en klocka! Bogarna var med och vi fick stora luftiga galoppsprång och jag kände hur hon ansträngde sig. Duktiga lilla ponnyn!
 
Sen så satte vi igång Ella idag. Ska bli riktigt roligt att börja jobba henne igen. Även Ella tog jag i paddocken och Therese var med. När jag satte upp var hon hur spänd som helst och taktade nästan fram. Men jag red på som vanligt och allt eftersom så började hon slappna av allt mer och mer. 
 
Vi tog även ett par travvarv på volten. Samma sak där, allt eftersom slappnade hon av mer och mer. I slutet trampade hon på riktigt bra och var jätte fin. Är väldigt nöjd med Ella också, har verkligen saknat att rida denna galna ponny!
 
min bebi

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: moa

vad söt liten häst <3

2013-01-01 @ 22:52:07
URL: http://moastyle.blogg.se
Postat av: Millie

Vilken fin blogg du har=D Birka o Ella är så söööta<3 Men du kostar det pengar att ha en blogg/header? Hur gör man en header? Tacksam för svar! Ha det bra!=D

2013-01-02 @ 11:16:59

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0