Saker jag behöver förbättra!

Några saker som jag behöver förbättra inom ridningen är följande:
 
☆ Axlarna
Måste verkligen få bak mina axlar, blir lätt framåtlutande i ett sånt fall. Men det är svårt och ansträngande då jag inte har dom musklerna riktigt ännu, men måste verkligen träna på detta. Min ridning blir sååå mycket bättre när jag verkligen får bak min axlar och blir helt rak i ryggen.
 
☆ Hälarna
Inget större problem egentligen, men det visar sig tydligt i galoppen. Inte på Tamira, men på shettisarna. Men det beror väll på att dom har en mycket mindre och det blir mer "skumpig galopp". Tamira har mycket rundare och behagligare galopp vilket också gör det lättare att sitta i sadeln.
 
☆ Händerna
Måste verkligen få upp mina tummar, oftast så har jag vänster hand i helt korrekt position. Men då är höger hand någon helt annanstans. Kan verkligen inte få upp tummarna! Sen så utan att skylla ifrån mig så beror det lite på tyglarna, Birka, Ella och Tamiras tyglar är ganska stela på något vis. Peffsons tyglar var så underbara!
 
☆ Hoppningen
Måste försöka hoppa lite mer då jag inte är så himla bra på det. Men träning ger färdighet så att säga ;) Även fast jag har blivit mycket bättre sedan sist så har man alltid något man kan förbättra!
 
Har ni några saker som ni behöver förbättra med eran ridning?
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Wilma Engelin

Verkligen roligt att läsa om sånna här inlägg!

2013-04-09 @ 14:59:10
Postat av: Tova ~ TOVAEIVINSON.SE

Jag har också problem med mina axlar. Fast det är iofs för att jag har skolios som skapar en massa stelhet och knutar i min nacke, dvs jag KAN inte dra tillbaka de. Men det gäller även för mig att träna upp musklerna så kan jag förhoppningsvis göra det någon dag, hihi! :)

2013-04-09 @ 19:57:38
URL: http://www.tovaeivinson.se
Postat av: mikaela

ååh har en likadan grimma hemma! :D dock för stor en så länge för min lilla..
fin blogg! :)

2013-04-09 @ 22:31:23
URL: http://doktorec.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0