Respekt i trafiken

Något jag tycker är ganska viktigt är att bildförare och ryttare har respekt för varandra i trafiken. Om inte så kan en massa hemska olyckor inträffa. Sen finns det ju en del som absolut inte har någon respekt för oss ryttare alls, bara gasar förbi i 110 när dom se att hästarna börjar trippa runt. 
 
Jag försöker vara väldigt noga med att heja på alla bilförare som saktar ner och kör förbi på ett bra och säker sätt. Bara för att visa min tacksamhet och så fortsätter dom säkert på samma sätt tills nästa gång dom träffar en ryttare i trafiken.
 
Vem får skulden om det skulle hända något då? Det många bilister och även ryttare som inte vet är att 95 procent av alla trafikolyckor där hästar är inblanade läggs skulden och ansvaret på bilföraren, men det gäller bara om ryttaren har skött sig i trafiken och haft respekt för bilarna.
 
Vad tycker och tänker ni angående "Respekt i trafiken"?
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Julia Axelsson

Jag tycker det är superviktigt för bildförare att sakta ner och visa respekt till oss, Men lika viktigt för oss att vi visar respekt :)
Bra inlägg ♥

2013-04-04 @ 16:08:25
URL: http://axelssonjulias.blogg.se
Postat av: Emelie

Tycker det är super viktigt! Jag är noga med att stanna själv om det går, och "heja" om dom inte kört i 110 som du sa;) Om man stannar själv tycker jag att det borde ge lite kör försiktigt signalen. Ibland skulle man ridit runt med en skyllt!:)

2013-04-04 @ 20:23:17

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0