Få igång bakbenen på din ponny!

Vet att det kan vara svårt för vissa att få trampat igång bakbenen på sin ponny, eller också på sin häst. Då har jag ett litet tips som jag brukar använda mig av just för att Birka ska börja jobba med bakbenen och mjukna i munnen och nacken/halsen.
 
Jag brukar börja varje ridpass med att skritta ut en sväng i skogen och klättra. Upp för berg, kullar och över stockar. Det gör att Birka får igång bakbenen och jobbar genom hela kroppen, sen går jag tillbaka till stallet och jobbar lite i paddocken. Ett till plus med detta sätt är att man slipper skritta fram en massa tråkiga varv i paddocken och får komma ut med levande omgivning istället!
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Alva

SV; Tack så väldigt mycket och detsamma! :D Allt bra då? :)

Svar: Jadå :)
Lina Ericson Stahlin

2013-04-09 @ 20:59:04
URL: http://alvac.webblogg.se
Postat av: zuzanna

Smart ! :D

2013-04-10 @ 09:16:57
URL: http://nattstad.se/isponnyn

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0