Presentation av Birka

Birka
Född 2000 - e.Bonance ue.Timothy 
 
Birka är den ena shetlandsponnyn jag rider. Hon är en riktigt snäll läromästare på 13 år. Hon är oftast glad och väldigt enkel att hantera. Hon här även lärt mig nästan allt jag kan, min ängel ♥
 
Innan jag började rida henne, så hade hon blivit sutten på och körd men inte riden. Så det blev ett stort steg för oss. Vi började jobba kondition och försiktigt bygga lite muskler. Idag så gör vi det mesta och det är så roligt att se att Birka har fått en massa kondition och ny energi. Hon är som en helt ny häst. 
 
Vi hoppar en del och har varit iväg på en tävling. En liten clear round där vi nollade. Vi rider även dressyr och har som mål att lära oss så mycket som möjligt. Jag har även börjat lära mig köra lite och ska snart börja köra både Birka och Ella mer, tanken är att jag ska gå över helt till körningen när jag är för lång för att rida sen.
 
Har ni några frågor är det bara att kommentera!
 
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Mikaela

är Birka och Ella dina hästar???
vart står dom???
e birka o ella din eller med ryttar ponnies!

Mikaela

2013-02-19 @ 21:07:03
URL: http://sparhundarna.sparar.bloggo.nu
Postat av: Johanna

Åh blir lite avundsjuk på dig nu, haha! Jag red shettis hur länge som helst, men har fått stå över det i nått år nu eftersom jag blitt alldeles för stor.. :( Hur lång är du och hur stor är hästen? Ni är hur söta som helst tsm iallafall! ta vara på tiden! :)

2013-02-21 @ 19:52:20
URL: http://ponnytokar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0