Hästarna, 23 september 2012

Hej på er!Går igenom gårdagens ridpass lite snabbt bara! ;)
 
Birka skötte sej jättebra igår. Kunde gå in på en massa olika sorters volter utan att bogarna sprang iväg. Börjar få koll på det där nu ;) Takten och balansen var perfa, underbara ponny!
Ett sort plus för galoppen, riktigt duktig ponny alltså. Fin takt, stora runda steg!
 
Ella var lite busigare än Birka. Skritten var fin, hon hade lite bråttom och tappade lätt koncentrationen. Men det blev allt bättre eftersom. Sen i traven var hon riktigt fin, bjöd på bra men tappade inte tänket framåt.
Sen i samma sekund som jag fattade galopp, blev det bockkalas. Var bestämd och fostatte framåt, sen fick hon sej ett ryck. Och jag var inte tillräckligt beredd så jag tappade stigbyglarna... Fast det löste sej, å jag ramlade inte av :D
Ella lugnade ner sej tillslut och då tog jag några var på fyrkantsspåret, och på några volter.
 
Är jätte nöjd med dom båda, kanske lite mindre nöjd på Ella i och med att hon ville testa mej och fick damp. haha, nää tur för henne att hon är så söt, så att jag inte kan bli arg på henne ♥
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0