Ridlekton på Orust Ridklubb

Igår red jag en ny liten ponny vid namn Krypet. En riktigt go liten kille faktiskt!
Man fick ha ganska mycket framåtdrivning i början, men allt eftersom så lyssnade han bättre på mina hjälper. Vi övade en del på övergångar, skritt-halt, trav-skritt, trav-halt och galopp-trav. Den övningen kändes riktigt bra för att få igång lille Krypet, de första gångerna kunde man knappt få stopp för att sedan inte få honom framåt igen. Men efter en stund när han fattat grejen gick han hur bra som helst!
 
Han blev lite trött (han har ju inte riktigt samma kondition som de andra på ridskolan, eller kondition... haha) så jag tog och skrittade lite extra. 
Han jobbade väldigt fint under sig studtals och var nära att bjuda riktigt fint på nacken också. I galoppen blev han lite busig och pigg, den första galoppfattningen kickade han av glädje. Oj så skoj det var att springa!
 
Är riktigt nöjd med lilla söta Krypet. Han var riktigt rolig att rida och det skulle jag verkligen kunna tänka mig att göra igen! :)
 
Tog tyvärr ingen bild, men ni får nöja er med den här ;)

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: julia

har det kommit ännu en ny? :)

2012-12-04 @ 15:11:31
Postat av: Jossapossa

Fin bild och söt namn på ponnyn! :)

2012-12-04 @ 18:00:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0