Birka och Ella - 11 januari 2012

Red både Birka och Ella barbacka idag, tog två små turer i paddocken.

Birka skötte sig jättebra. Övade mycket med att hon skulle lyssna på mina hjälper. Red med halvlånga tyglar och använde mig bara av skänkeln och min vikt. Birka har nog aldrig lyssnat på mina hjälper så bra som idag, tror vi behövde ett pass med fokus på bara det.
Hon lyssnade som sagt riktigt bra i skritten, men nästan ännu bättre i traven. Jag kunde lägga på skänkeln och ta en förhållning utan att hon blev stressad och började springa istället för att jobba.
 
Det var första gången jag satt på Ella barbacka och hon skötte sig jättebra. Kände lite hur hon spände sig och tyckte det var läskigt att vara utan sadel. Kände samma sak på Birka i somras, då jag red henne barbacka för första gången. Iallafall så skrittade jag henne bara ett fåtal varv i paddocken, sen hoppade jag av och så gjorde vi lite lydnadsträning istället.
Ella och jag har inte något "riktigt band" som jag och Birka, så vi jobbade lite med det idag. Första steget är att hon ska följa efter mig när jag leder henne och stanna när jag stannar. Träning ger resultat som man säger och jag håller med, Ella var jätte duktig och jag är riktigt nöjd med våra framsteg.
 
Är riktigt stolt över båda ponnysarna, som gick galant idag. 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Matilda

Fin blogg du har, verkligen ursöt ponny! :)
roligt att höra att du tyckte om bilderna på min blogg, hoppas du fortsätter att besöka den :)

2013-01-11 @ 23:42:05
URL: http://knutarna.blogg.se
Postat av: victoria

Fin blogg :)

2013-01-11 @ 23:49:31
URL: http://victoriamariajohansson.blogg.se
Postat av: Elin, Lisa, Ebba - En blogg värd att läsa♥

Heej! åhh! Vilken fin blogg! Kika gärna in på våran! Vi skulle bli JÄTTEGLADA! :D:*♥

2013-01-12 @ 00:07:46
URL: http://rideerz.blogg.se
Postat av: Linn

Gud vad fin header!! :)

Svar: Tack så mycket :D
Lina Ericson Stahlin

2013-01-12 @ 08:14:08
URL: http://linnhagstedt.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0