Pinsamma ovanor vid uteritter

Något jag kom och tänka på när jag red igår är att jag har ett par ganska pinsamma ovanor när jag rider, eller pisamma är dom kanske inte. Men inte heller så vanliga. Tänkte räkna upp dom här så får vi se om det är någon som känner igen sig! Inte för att jag tror ni är lika knäppa som jag, men man vet ju aldrig ;)
 
Några utav dom sakerna jag håller på med när jag rider ut är: 
 
 När jag rider ut själv och det inte är människor i närheten så brukar jag sjunga. Ibland jätte högt faktiskt, lite pinsammt då jag inte riktigt vet om någon hör mig egentligen. Men det brukar få både mig och ponnyn jag rider att slappna av, konstigt nog!
 
 Om jag känner att jag är lite spänd och att ponnyn också är det, som nu i början på Tamira så brukar jag sitta och prata med henne. Bara snacka om en massa olika saker och det är gött för ibland känns det som att hon lyssnar och så slappnar jag av och likaså hon. 
 
 När det kommer en bild som kör förbi när jag rider tar jag alltid tyglarna och spöt i ena handen och är liksom "redo att vinka" beroende på hur fort och med hur mycket respekt personen kör förbi. 
 
 Jag lyckas alltid komma på en massa olika inlägg när jag rider, men tyvärr glömmer jag dom oftast lika snabbt...
 
 
Är det någon som känner igen sig? Nää.. trodde väll inte de ;)
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: JONNA - shettisblogg

sjunga brukar jag också göra, gör nästan allt för att skrämma bort nallen i skogen nu eftersom dom har sett honom... ;)

2013-04-15 @ 18:42:47
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Lisa

Sjunga och prata med hästen brukar jag också göra! ;)

2013-04-15 @ 19:36:49
URL: http://lisalignell.blogg.se
Postat av: Hannah

Känner igen mig på 1, 2 och 4.. (:
(sjukt jobbigt när man har värsta blogg-inspon och så glömmer man bort allt smart man kommit på...) c:

2013-04-15 @ 22:18:19
URL: http://stanze.blogg.se
Postat av: Elin

Jag brukar också sitta och prata med hästen. Ezmeralda blir orolig när jag sjunger så det fick jag sluta med... Men prata går bra :)

2013-04-16 @ 06:11:26
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0