Är pengar alltid det viktigaste?

Visst kan det vara så att vissa kommer längre i ridsporten för att de får allt serverat på silverfat, men jag tror ändå inte att man kommer så lång som många tror. Man måste vara duktig och kunnig också och givetvis ha roligt för att kunna fortsätta utvecklas. Sen så tror jag att en ponny som kostar 100.000 kronor kan komma lika långt som en för 20.000 kronor. Oavsett vilken ekonomi man har så kan man alltid lyckas som ryttare, bara man tränar, har roligt och kan ta kritik.
 
Jag tror att det handlar om att alla hela tiden vill vara bäst och hoppar alla tävlingar som ens föräldrar hinner köra en till, rider runt på en svin dyr ponny och där emellan blir man lätt kaxig. Dagens ungdom älskar att tuffa till sig och njuta av folks avundsjuka, det är så vårat samhälle ser ut. Det pinsammaste är nästan att de kräsna ungarna som har allt vet inte om det själva, de är så vana vid att vara bortskämda och bara får allt.
 
Jag har ingen egen ponny och inte en massa pengar att köpa märkeskläder för. Men jag trivs otroligt mycket i hästsporten ändå och jag är lycklig. Jag rider två fantastiskt fina ponnysar på och får en massa träning och hjälp för att själv utvecklas som ryttare. Jag tycker inte att pengar är det viktigtast, absolut inte!

Vad tycker och tänker ni angående detta?
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Elin

Jättebra skrivet! Det känns lite som att man måste ha pengar till dyra märkesprylar för att lyckas i den här sporten. Och det är så fel! Hästen hoppar inte bättre för att man sätter på den ett svindyrt KL schabrak...

Svar: Håller med dig till hundra procent, jag har absolut inte råd med en massa märkessaker men jag vet att jag kan lyckas ändå!
Lina Ericson Stahlin

2013-04-02 @ 13:20:51
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se
Postat av: Josefin

Du har heeeelt rätt! :D
Alla tror att pengar och saker är allt men nej så är de inte.

2013-04-04 @ 09:29:22

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0