5 senaste ridpassen

Birka 5 april 2013
Skrittade ut Birka en sväng, tänkte trava lite också men hon var helt knäpp så jag gav upp de och vände tillbaka till stallet. Tog och jobbade henne lite i paddocken, hon var såååå fin. Hon har nog aldrig gått så bra förut! Lilla ponnyn gick i form och lyssnade på allt. Mer kan man inte begära!
 
Ella 5 april 2013
Jobbade Ella i paddocken, bara grundläggande krav. Att hon ska lyssna framåt och bakåt och allt gick jättebra. Testade också att galoppera utan tyglarna och Ella höl takten jättebra. Super nöjd med lilla Ellson!
 
 
Birka 6 april 2013
Birka skittades först ut i ungefär 30 minuter och sedan fick hon gå 30 minuter i paddocken. Fokuserade mycket på formen och att hon skulle vara med framåt. I galoppen samlade hon sig bara la sig bakom skänkeln, lät henne galoppera på med lite längre tyglar och så ökade jag på långsidorna. Efter det gick det mycket bättre!
 
Tamira 6 april 2013
Ska börja rida Tamira lite nu, så idag var det bara skritt i paddocken. Tog även lite trav på henne, vilket gick jättebra. Therese var med och sa hur jag skulle göra, fick några tips på hur man ska göra med Tamira. Ska rida henne nu tills hon åker vilket är jättekul.
 
Ella 6 april 2013
Idag var Ella helt dampig. Jag, Oskar och Therese red en sväng i myren på Foxi, Flake och Ella. Vi klättrade och lite så och Ella bockade, taktade och var allmänt jobbig. Några gånger stack hon och jag fick inte stopp på henne. När vi kom tillbaka till stallet gick jag in i paddocken och jobbade henne i galoppen ganska länge, just för att hon skulle lugna ner sig och bli av med energi.
 
Känner mig nöjd med de flesta passen! Duktiga prinsessor!
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: JONNA - shettisblogg

Vad kul med så mycket ridning!
Hoppas det går bra med Tamira :D<3

Svar: Ja verkligen! Det går super :)<3
Lina Ericson Stahlin

2013-04-07 @ 09:48:45
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0