Trickträning med Birka och Ella

Jag har faktiskt börjat trickträna Birka och Ella lite grann, eller man kanske ska kalla det mer lydnadsträning. Vi övar på att de ska gå lösa i stallet/gången och följa efter mig. Även att stanna och komma på kommando.

 

När jag hukar mig ner och säger kom så vill jag att dom kommer till mig, och sen när de ska stanna säger jag stopp, reser mig upp och höjer handen. Vi övar också en del när vi går in från hagen eller från typ paddocken. De har blivit jätte duktiga och börjar förstå vad jag menar. Jag har hittills bara övat med en utav dom i taget, bara för att jag ska kunna lägga allt fokus på en och samma ponny.

 

Tricktränar/lydnadstränar ni något med era hästar? Har ni några bra tips som ni vill dela med er av? :)


- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: JONNA - ponnyvalack

Vad roligt!
Arkus kan stå stilla i stallgången, han har sina dagar när han lyssnar sämre men annars kan jag gå vart som helst och han stannar kvar. Att han sen ska komma när jag smackar och kallar på honom jobbar vi på, han är inte så pigg på det :/

2013-03-17 @ 20:57:45
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0