Mina mål inom ridningen

Något jag tror är viktigt för att man hela tiden ska utveckals är mål. Både kortsiktiga och långsiktiga! Tänkte dela med mig av några mål som jag har inom ridningen här på bloggen.
 
Kortsiktiga mål
- Galoppera på Effe, innan han åker. Han verkar så himla härlig nu när han mognat till sig ordentligt, min lilla prins är redan 5 år. Tiden går sjukt fort alltså, kommer ihåg när han 'var ny'..
- Komma igång med hoppningen igen! Både Birka och Ella ska sättas igång nu under de kommande veckorna! 
- Lära mig hur man kör och starta minst en tävling.
- Lära mig hur man ställer ut och delta i minst en utställning.
 
 
Långsiktiga mål
- Rida de lite större ponnysarna
- Ha ridit alla hästarna som står på Hjälmvik, 4/8 hästar kvar.
- Rida in en ponny till, det var så sjukt roligt att rida in Ella och jag skulle inte tacka nej till att göra något sådan igen!
- Börja hantera och träna de kommande fölen som Birka och Ella förhoppningsvis får maj/juni 2014!
- Börja jobba som dressyrelev hos Therese! 
 
 
Uppnådda mål
- Få självförtroende för att rida de större hästarna.
- Rida in en häst. 
- Hoppat 50 centimeter med Birka.
 
Har ni några mål som ni vill dela med er av? :)
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0