Ridlekton på Orust Ridklubb

Hej på er! Igår var inte sista ridlektionen på Orust Ridklubb trots allt. Jag pratade med Hanna (min ridlärare) och hon sa att jag hade 3 gånger att rida igen också. Det hade jag helt glömt haha!
 
Iallafall, på lektionen igår fick jag rida underbara Krypet. Tycker verkligen han är en trevlig liten ponny. Vi började med att jobba dom i skritt på volterna. Krypet var inte riktigt vaken, så jag gjorde lite små övningar för att få honom att lyssna på mig. Efter ett tag var han med på banan och lyssnade aktivt på skänkeln.
 
Vi fortsatte med att trava på volterna och leta efter formen och ställningen och böjningen. Krypet skötte sig okej, han var lite stel i nacken och blev lite hård i munnen, men efter ett tags lirkande så mjuknade han och var riktigt fin!
 
Sen tog vi tag i galoppen och Krypet piggnade till ytterligare. Han drog en liten bockserie med mig, men jag satt kvar. Har ju övat lite på Ella om man säger så ;)
Sista galoppfattningen jag gjorde gick super. Han fattade riktigt bra och vi höll galoppen och tempot hela tiden. Jag kunde även lirka lite i halsen på honom och böja honom även i galoppen.
 
Är riktigt nöjd med Krypet idag. Fick även en komplimang av Hanna: "Jag har nog aldrig sätt honom gå så bra som han gjorde idag!". Känner mig jätte stolt, det är alltid lika roligt att få beröm av sin ridlärare eller tränare.

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0