Gårdagens ridpass på Birka & Ella

Först tog jag och longerade Ella en liten stund då jag gissade på att hon skulle vara ganska pigg. Och jag hade rätt, hon var väldigt pigg faktiskt. Tog egentligen bara och longerade henne i 10-15 minuter ungefär, sen red jag bara lite i 10 minuter. Hon skötte sig bra hela tiden. Det var andra gången jag longerade någonsin, men jag tyckte det gick riktigt bra. Ella visste på ett ungefär vad hon skulle göra, men ändå så busade hon några gånger och bockade och skuttade lite.
 
Även Birka tog jag och longerade i början och hon var också väldigt pigg. Kastade med huvudet och gjorde ett bar bakut sparkar hon med. Birka longerade jag i ungefär en kvart, sen red jag barbacka i en kvart också ungefär. Birka skötte sig också jättebra, men fick sig ett litet ryck då och då.
 
Tycker det är väldigt roligt att longera, det är en variant som både häst och ryttare måste tänka om för att genomföra. Jag fick se lite hur hästarna rör sig och viss saker kan vara till min fördel sen i ridningen. Iallafall så känner jag mig nöjd, då båda skötte sig super! :D
 
En favorit bild från arkivet ♥

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: JONNA - shettisblogg

Söta shettisflickor :D
åh vad jag är avundsjuk, dina shettisar är ju ''stora'', Arkus är ju bara 1 meter.. men han är ju så grov så det går ju, men han har ju så korta been x)

2013-01-26 @ 16:12:40
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0