Gårdagens ridpass på Birka & Ella

Kom till stallet vid fyra ungefär. Och igår var det ganska blåsigt ute, men all is i paddocken var borta. Så jag passade på att rida igenom båda Birka och Ella i paddocken.
 
Red Birka först, hon var ganska pigg men använde energin på rätt sätt. Lite ojämn i takten eftersom hon fick nya skor igår hade hon inte riktigt gått in dom än. Efter galoppen blev det bättre. Gjorde lite övergångar och red lite vågpr, en jättebra övning för att böja igenom henne och få spänningarna i nacken att lossna.
 
Sen red jag Ella också. Det hade mörknat ganska mycket, men paddocklampan lös upp mer än hälften iallafall. I båda skritten och traven var hon lite bakob skänkeln, men jag gjorde lite övergångar och efter det lyssnade hon bättre. I galoppen var hon jättefin, jobbade lite på en volt och sen resten på fyrkantsspåret. Bara så hon fick sträcka på benen eftersom vi inte galopperat ordentligt på ett tag.
 
Efteråt fick båda två varit fleecetäcke på sig och så fick de dela på ett äpple. Mina gosiga prinsessor såg riktigt nöjda och belåtna ut när jag lämnade dom.
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0