Ella & Birka - 8 januari

Tänkte försöka skriva ihop ett inlägg hur dagens ridpass gick.
Eftersom det inte var fruset ute idag, så red jag både Birka och Ella i paddocken. 
 
Jag började med Birka. Red igenom henne i skritten och hon var lite tjafsig. Ganska hård i munnen och allmänt fjantig. Sen tog jag tag i traven och travade på en bra stund tills vi hittade takten. Började ställa henne lite och så småning om böja henne. Hon mjuknade mer och mer allt eftersom.
 
Sen tog vi tag i galoppen, och jag fick några riktigt fina galoppfattningar på henne. Hon var lite bråkig och bockade när jag la på spöt, men fortsatte och pushade henne tills hon slutade. Fick lite hjälp med galoppen av Therese, då Birka även var lite bakom idag.
 

 
Efter Birka tog jag tag i Ella. Hon prostesterade till allt i början, min skänkel, förhållningar och spöt. Så jag lät henne skritta igång på lite längre tyglar, sen travade jag henne med samma tygellängd. Efter det så kortade jag upp tyglarna och började ta små korta förhållningar, och det funkade jättebra.
 
Även med Ellas galopp fick jag hjälp av Therese. Vi satte några riktigt fina galoppfattningar och allt flöt på. Ella var lite bakom, men det är ju för att hon inte har någon kondition nu efter vilan. Pushade henne ett extra var, sen skrittade jag av henne.
 
Är jätte nöjd med båda två. Speciellt galoppen på Ella, då hon bara bockade 1-2 gånger och det är inte likt henne. Hoppas dom går lika bra på torsdag.
 
Vill också bara anmärka att ingen utav dom var det minsta lätta att borsta. Therese berättade att Birka hade sprungit runt i hagen hur mycket som helst och att Ella hade rymt igen. Tog tyvärr ingen bild, men ni kan ju bara gissa hur leriga dom var...!
 
   
Kan ni gissa vem som är vem? :)

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0