Det här har hänt de senaste dagarna

Onsdag 16 januari 2013 - I onsdags åkte jag till stallet direkt efter skolan. Jag red Birka en liten sväng i paddocken, hon var pigg och jag ramlade av. Birka blev rädd för något som praslade till i busken, men jag lyckades faktiskt landa på fötterna. Ännu en tårta att baka... Ella tog jag och promenerade lite i paddocken, gjorde en massa övningar för att stärka bandet mellan oss.
 
Torsdag 17 januari 2013 - I torsdag flöt skolan på bra och vi fick sluta tidigare för att våran idrottslärare blev sjuk. Så jag hängde med en kompis hem och så åkte vi tillsammans till mopedkursen. Sen tillbringade jag kvällen framför tv:n och fixade lite med planeringen för de kommande veckorna.
 
Fredag 18 januari 2013 - I fredags så var skolan jätte chill, hade bara 2 riktiga lektioner och slutade 11:35. Första bussen som gick från skolan var vid 14:05 och då åkte jag direkt till stallet. Jag red både Birka och Ella. Ella var lite dampig, mycket energi så jag kunde knappt skritta. Fick jobbat henne hyfsat och i slutet var hon mycket finare. Birka var också pigg, men använde energin på rätt sätt. Jobbade på riktigt bra och fick ett par fina galoppfattningar. Spenderade sedan kvällen med att snacka med Malin i 3 timmar ungefär.
 
Lördag 19 januari 2013 - Åkte till stallet på morgonen och fixade stallet tillsammans med Therese. Sen tog jag och red Birka en sväng i paddocken. Hon jobbade på fint och lyssnade bra. Fick inte riktigt till galoppfattningarna idag, vet inte varför. Birka kanske hade en dålig dag eller något? Sen red jag och Therese ut på Effe och Ella. Ella var ganska spänd och tittig. Hon drog ett par bockserier i skogen, men jag lyckades sitta kvar. Senare på kvällen åkte jag hem till en kompis som hade fyllt år. Vi var 3 stycken som såg på film, käkade god pizza, en massa godis och hade det väldigt mysigt. Något jag mer än gärna gör om!
 
Söndag 20 januari 2013 - Klockan 11 var jag i Stenungsund och körde lite moppe med körskolan. De var första gången i hela mitt liv som jag änns satt på en moped, men jag känner mig riktigt nöjd. Efter moppe körningen åkte jag direkt till stallet. Red först lilla Ella som skötte sig galant, inga bakut sparkar och ingen bockning. Kunde till och med ta en liten galopp utan att hon exploderade! Sen red jag Birka i 20 minuter, trav skritt och galopp. Även Birka var fin idag och galoppfattningarna gick bättre än i lördags.
 
Måndag 21 januari 2013 - Idag ska jag åka på moppekurs, så det blir inget stall. Sen så ska jag fixa tidsinställda inlägg, så uppdateringen kommer igång ordentligt igen och städa lite grann på mitt rum.
 
Tror jag fått med allt som hänt! Något annat ni undrar?
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Jonna - ponnyvalack

Spännande med moppekort ju .. :D

Svar: Ja riktigt roligt faktiskt! :D
Lina Ericson Stahlin

2013-01-21 @ 18:34:43
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0