Birka och Ella - 2 januari 2013

Inlägget fick komma upp idag istället, det blev lite för sent igår!
Jag började med Ella igår, bara för att inte behöva rida i mörkret. Paddocken var fryst så jag tog bara ett litet skrittpass på 10-15 minuter. Ella skötte sig jättebra och var lugn redan från början. Hon var aningen hård i munnen, men i nacken var hon jättefin!
 
Gjorde inget avancerat och kommer inte göra det de första gångerna jag rider nu. Huvudsaken är att hon ska komma igång i kroppen och huvudet först.
 
Efter jag gjort i ordning Ella så tog jag och Birka en liten sväng i mörkret. Red barbacka med en massa reflexer och pannlampa. Mötte Evelina och tog sällskap med henne en stund. VI pratade på och hade de jätte mysigt!
 
När Birka är så pigg som hon är nu så blir hon nästan lite dum och tittig när hon bara får skritta. Men även fast vi mötte en joggare, två epa traktorer, något typ av djur och en massa bilar så gick det helt okej. Påvägen hem pustade hon belåtet och fick gå på långa tyglar, gullig lilla hästen!
 
Är jätte nöjd med båda ponnysarna. Fast speciellt Ella som skötte sig super! Uteritten på Birka var inget märkväridgt, fast hon skötte sig ganska bra hon med!
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0