DET HÄR ÄR VIKTIGT HOS EN BLOGG

♦ Designen - Detta är det absolut första jag kollar på när jag går in på en blogg är designen. Har du en tråkig gratisdesign från blogg.se så bör du byta, det gör det inte personligt.
 
♦ Info i menyn - Detta är det andra jag letar efter, man får reda lite på vad det handlar om. Antingen en länk till en presentation eller text direkt i sidmenyn. Sen är det alltid roligt om man får läsa om ponnyn/hästen man rider (om man har hästblogg vill säga)
 
♦ Bilder i inläggen - Inläggen blir alltid roligare att läsa om du lägger in en bild. Helst ska bilden relatera till inlägget, men det är inget måste. En massa inlägg utan bilder är inte roligt, det gör inte bloggen personlig.
 
♦ Uppdateringen - Detta är väldigt viktigt om du vill ha många läsare. En bra blogg ska ha bra uppdatering. Sätt dig gärna och skriv en massa tidsinställda inlägg på kvällen så behöver du inte oroa dig för att uppdateringen ska vara dålig. Tänk bara på att variera inläggen då och att de inte blir alldeles för många oläsvärda inlägg. 
 
♦ Skriv på ett moget & rättstavat sätt - Om jag börjar läsa ett inlägg där vartannat ord är felstavat och du använder smilisar efter varje mening så blir det bara rörigt. Jag gillar hellre att läsa välskriva relativt korta, då för mycket text också blir alldeles rörigt. Enkla, korta men läsvärda inlägg - me like!
 
♦ Hitta något vettigt att skriva om Välj ett ämne som du tycker är roligt, saker du brukar göra på fritiden eller om du har en händelserik vardag varför inte blogga om det? Själv läser jag nästan bara hästbloggar, men tycker det är roligt att läsa om bloggarens vardag också!
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Sv: På hööks :)

2013-02-23 @ 13:36:51
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: JONNA - ponnyvalack

Jag håller verkligen med dig om det där! :)

2013-02-24 @ 16:47:32
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0