DE SENASTE RIDPASSEN

Birka & Cinderella 13 februari 2013
I onsdags skrittade ut 1 timme med Birka. Hon var ganska pigg och framåt under hela passet. När vi hade kommit halvägs hoppade jag av och promenerade henne. Hade med mig ett par morotsbitar som jag snvände om belöning. När vi tränade fokuserade vi hela tiden på att hon ska följa mig. Stanna när jag gör det, börja gå om jag gör det och börja trava om jag börjar jogga. Birka var verkligen jätte duktig!
 
När vi kom till en uppförsbacke lite senare så släppte jag henne och skrek "ya ya" och började springa uppför backen, och efter mig fick jag en bockande gnäggande glad ponny som kastade med huvudet. Det var en utan de bästa stunderna jag och Birka har haft tillsammans ♥ Sen skrittade vi resten hem.
 
Ella tog jag på grimman och tricktränade även henne i paddocken i ungefär 35 minuter. Vi fokuserade på samma sak som jag gjorde med Birka och Ella var också duktig. Det dumma är när hon märker vilken hand jag håller morötterna i så börjar hon nästan hugga efter mig. Vi tränade ganska mycket med hennes tålamod också, då det är ganska dåligt. 
 
Efteråt kändes det riktigt bra och det kändes verkligen som att vi fick ut något utav passet. Jag är riktigt nöjd med hur duktigt Ella börjar bli, för att bara vara snart 4 år. 
 

 
Birka & Cinderella 15 februari 2013
Gjorde samma sak som i onsdags med Birka och hon var jätte duktig. Vi gick även en del i skogen, bara för att testa lite annan terräng. Sen så la jag fram ett par grenar på grusvägen som jag ledde henne över. Sen kunde jag också springa framför så travade hon så fint över dom. Påvägen hem blev hon lite busig, kastade sig mot en gran vi gick förbi och fick nafsat åt sig en kvist. Lilla söta ponnyn!
 
Ella och jag gick ut på lite miljöträning. Drog på tränset och tog på ett kedjegrimskaft för säkerhetens skull. Vi följde en ganska öde grusväg som funkade perfekt för miljöträning. Först mötte vi en hund som var super läskig och sen ett par får som Ella helst ville springa förbi. Det roliga med Ella är att får och andra djur är mycket farligare än tillexempel. bilar, bussar, grävskopar, elkablar, brevlådor och cyklister.
 
Det blev ett ganska långt inlägg men så kan det bli ibland, hoppas ni orkade läsa allt bara.
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Ebba

Sv; Hihi aw vad gullig du är :D

2013-02-16 @ 16:21:40
URL: http://northons.blogg.se/
Postat av: JONNA - ponnyvalack

Vad roligt :) Jag läste allt, alltid så himla kul att läsa om dig och dina prinsessor.

Arkus blir också nafsig och otålig när han vet att jag har morötter. I hagen kommer han numera allt fram till mig men det är ju såklart för morötterna även om jag blir glad att han kommer till mig. Så han nafsar och bökar vid mina händer (vantarna) och i jackfickorna. Och nej, det är inte sådär underbart som dom skriver i hästböckerna det är bara jobbigt när han håller på och tigger. ;)

2013-02-16 @ 17:11:08
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Frida -Gratis bloggdesigner

Fin blogg:)

2013-02-16 @ 19:17:55
URL: http://fridaaaxelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0