Dagens ridpass!

Tamira 8 april 2013
Tamira var inte riktigt lika spänd idag, men ändå lite bakom skänkeln och emot bettet. Väntade ut henne en stund innan jag började ta lite i munnen på henne. Hon mjuknade mycket fortare idag och när vi hade en stadig form tog jag traven också, vilket gick lika bra. I galoppen bockade hon lite i början, men sen var det slut med det. Hon blev lite lång, men det är en styrkefråga som vi får jobba mer med. Är riktigt nöjd med dagens Tammy!
 
Birka 8 april 2013
Birka reds också i paddocken och redan från början så dummade hon sig och "blev jätterädd för något på ena långsidan". Nej hon dummade sig bara! Så Therese hjälpte mig och vi försökte få henne att gå böjd innåt ställd på långsidan, för så fort hon tittade ut skät hon in rumpan och fick vilken chans som helst att bara sticka. Det gick bra efter jag hade blivit lite arg och bestämd. Man kan säga att Birka blev riktigt mjuk i munnen efteråt, vilket säkert kommer vara ett plus imorgon! Prinsessan var duktig när hon väl började lyssna och förstod att det var jag som bestämde!
 
Cinderella 8 april 2013
Ella reds ett lugnt pass i paddocken, först longerade jag henne lite och sedan satt jag upp i skritt och trav. Hon var super fin, precis så som jag vill att hon ska vara hela tiden. Hoppas hon är lika fin imorgon också, tänk om hennes dumheter redan har tagit slut :)
 
Alla var super duktiga idag och imorgon eller på torsdag blir det hoppträning!
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Johanna

Åh vilka sötnosar! Önskar jag fortfarande var kort så jag kunde rida min lilla shettisprins.. :( Jättefin blogg!

2013-04-09 @ 22:28:55
URL: http://ponnytokar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0