Kämpa, ge aldrig upp.

Det här är ett inlägg jag skrev på den bloggen jag bloggade på innan. Men jag tycker dessa orden är så viktigta, så jag delar med mej av det här.
 
Kämpa, ge aldrig upp.
Det är just vad det här inlägget handlar om - kämpa, ge aldrig upp!
 
Man måste försöka ytterligare lite till än det man klarar av för att nå toppen. Man måste kämpa till 110% och aldrig ge upp. Man måste inte gå in och köra allt när som helst var som helst, utan lägg din energi på saker som du verkligen vill göra och saker som du verkligen vill klara.
 
Och säg inte att det inte går för det går alltid, bara för att någon annan inte lyckats med det innan betyder det inte att du inte kan klara det!?
Folk inom ridsporten tillexempel. En del ger upp hela tiden, "hästen gör inte som jag vill" "hästen vill inte hoppa" "jag tror inte vi kommer bli lika sammanspelat igen" "det funkar inte längre". Hör sånna här kommentarer ofta, ganska iallafall. Tror nästan alla hört någon säga såhär.
Vissa folk kan inte mena det på det sättet, men en del ger upp efter första försöket.
 
Jag känner flera personer, tar inte upp några namn. Som säger sånna här saker HELA TIDEN, och jag blir SÅ HÄR trött på det. Ta nya tag för ***!
Känner även en del folk som är så starka, så grymma. Alltid humöret uppe, och vet vad som är rätt och fel. Ser upp till dom, det gör jag verkligen.
 
Om man inte kämpar kommer man ingen vart - ingenstans. Så kom ihåg den här meningen, hela tiden. Genom dåliga tider, kämpiga stunder: kämpa, ge aldrig upp!
 
Det var det. Tänk igenom det, ge allt nästa gång. Gör det.
 
Inlägget blev lite rörigt, men jaja. Har fått med det mesta jag ville säga så aa. Kram
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0