En liten presentation av mej!

Hej på er!
Tänkte berätta lite om vem jag är som person, vad jag håller på med på fritiden och vad jag kommer skriva om på bloggen!
 
Jag heter Lina Ericson Stahlin och bor på ön Orust några mil norr om Göteborg. Jag är en glad tjej på 150 centimeter och 14 vårar, som tillbringar all tid utanför skolan i stallet.
Jag har skilda föräldrar men bor heltid hos min pappa här på Orust. Hos min mamma i Uddevalla är jag så ofta jag inte är stallet (så så ofta blir det tyvärr inte). Där bor även min hund och mina två katter.
 
          
                       Jag                                        Jag och min bästa vän Evelina ♥ 
 

På fritiden rider jag stallet Hjälmvik, som ligger 1 kilometer bort från där jag bor. Just nu rider jag två shetlandsponnyer, Birka och Ella.
Birka är en lugn och stabil ponny på 12 år. Henne rider jag för det mesta. Vi hoppar en del, och skall faktiskt tävla lite nu i höst. En liten klubbtävling bara, men det är ju för att jag är för gammal för att tävla lokalt. Men såklart rider jag en del dressyr också. Vi är även ute i skogen en del, klättar, långa galoppsträckor och en massa mer som ni kommer få reda på med tiden.
Ella är Birkas 3-åriga föl. Nu i somras red jag in henne. Hon är en ganska busig ponny med ett jädra humör. Just nu så står hon (vilar) i några månader, för hon blev också inkörd i somras. Med Ella är tanken att hon skall lära sej så mycket som möjligt, tror tyvärr jag kommer växa ifrån shettis-tiden innan jag hinner tävla henne. Sen till våren (om jag inte har blivit för lång) så skall jag nog börja hoppa Ella också. Roligt roligt.
 
      
Ella                                                         Birka
 

På måndagar rider jag lektion på Orust Ridklubb (även där jag skall tävla med Birka). Där rider jag i en ryttarmärke 1 grupp. Kommer uppdatera er efter varje ridlektion så ni får veta hur det gick och oftast bild på ponnyn/hästen jag red ;)
 
Här på bloggen har jag tänkt att skriva om ganska mycket olika saker, fast att det mesta ändå är hästrelaterat. Jag kommer skriva om Hjälmvik (stallet där jag rider), och om min och Birka/Ellas utveckling tillsammans. Mitt vardags liv som tonåring och lite annat. Kolla in kategorierna så kanske nu får en bättre uppfattning ;)
 
Själv tycker jag om att läsa bloggar där man har bra uppdatering. Och där jag bloggade innan hade vi väldigt bra uppdatering. Hur många inlägg om dagen tycker ni är lagom? Jag tycker att ungefär 4-6 inlägg om dagen är ganska lagom.
Förresten vad tycker ni om bloggens design & header? Jag tycker att det blev as grymt! Ha gjort allt själv så jag är faktiskt ganska nöjd :D
 
Hoppas ni blev nöjda med min lilla presentation! Om ni hat några andra frågor är det bara att kommentera så svarar jag så snabbt jag kan :)
Ha det bra! Kram Lina
 
Birka ♥

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Hanna Andersson

Riktigt fin blogg! :)

Svar: Tack ;)
Lina Ericson Stahlin

2012-09-20 @ 13:30:34

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0