otroligt lång dag..

Kom till stallet vid nio ungefär, hann mocka för Ella och Birka innan Therese kom. Sen så släppte vi ut alla hästarna, mockade, vägde upp höpåsar och sopade. Efter det gick vi in och tog en fika, macka och bubbelvatten.
Sen tog vi itu med Mirel, Therese red och jag stod på backen och var stöd. Sen red jag Tamira.
 
Jobbade mycket med bogarna, det gick sådär. Är inte jätte nöjd. Ett kämpigt pass verkligen, bogen flög iväg och vi rakt in i staketet många gånger. I slutet var jag nöjd även fast det gått så pass dåligt, men man behöver sånna här dagar. Jag känner ju knappt Tamira i ridningen, å de kommer ta lite tid innan jag vet hur jag skall kontrollera henne. Innan hon slutar testa för att se hur mycket jag orkar pressa henne.
 
Sen red Therese Willie och jag cyklade hem och åt lite lunch. Sen cyklade jag tillbaka till stallet, släppte ut Tamira och tog in Birka och Ella. Red Ella ganska lugnt i paddocken, mest trav. Duktig ponny, min lilla ängel <3
 
Sen tog vi in alla hästarna, gjorde iordning Effe och så gick jag och Therese ut och longerade honom. Det var första gången för mej, roligt var det. Peffson var faktiskt jätte duktig, sprang på så fint så. Är väldigt nöjd med honom, jobbade på bra med ryggen å bakbena!
 
Duktiga små ponnysar. Är nöjd med idag, bara så sjukt trött... godnatt.
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0