Ridpass på Birka - 9 december

Hej på er alla fantastiska läsare! Har eran dag varit lika bra som min? :)
Jag åkte som sagt till stallet förut. Först gjorde vi i ordning stallet, som faktiskt gick förvånartsvärt fort. Vi la också in nya torvbalar och pellets i alla boxarna. 
 
Sen så tog jag och Therese och red ut med Birka och Tamira. Vi skrittade bort förbi Kärreberg och travade samt galoppera på ett gärde där. Birka var pigg som tusan, men använde energin på ett bra sätt. Jag kortade och längde stegen, flyttade henne lite för skänkeln och gjorde några halter.
Sen galopperade vi. Full fart framåt var det. Mycket energi i den lilla ponnyn, vi "körde om" Tammy flera gånger haha!
 
Är riktigt nöjd med min lilla prinsessa idag faktiskt. Hon jobbade på bra och använde energin på rätt sätt. Känner mig faktiskt riktigt nöjd! Birka kändes också väldigt nöjd, det måste ju vara hur kul som helst att få springa av sig i snön liksom! ;)
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0